Skip to main content

Onze organisatie

Naast het continu innoveren om aan de veranderende vraag van consumenten te blijven voldoen en ook in de toekomst relevant te blijven, is het eveneens de ambitie om duurzaam en verantwoord te ondernemen: met oog voor kwaliteit, mens en maatschappij.

In 2008 stapte Koninklijke Verkade als eerste A-merk fabrikant met haar gehele chocolade merk over op de inkoop van duurzame cacao. In 2010 werd, opnieuw als eerste, overgegaan op het gebruik van duurzame palmolie. In de fabriek in Zaandam is het waterverbruik de afgelopen jaren met 20% teruggebracht en ook het voedingsafval is met 22% gereduceerd. Het gebruik van steeds meer zonnebloemolie in de producten, het gebruik van zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten en het waar mogelijk verlagen van het percentage suiker zorgt er bovendien voor dat het productportfolio steeds verantwoorder wordt.

Meer informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen pladis is beschikbaar op onze internationale website.

ga naar pladisglobal.com

Onze merken

Een Hollandser merk is er haast niet. Al jaren komt Verkade bij heel Nederland op de koffie en de thee. Genietend van een momentje echte Hollandse gezelligheid. Met de lekkerste koekjes en chocolade van de wereld, in alle soorten en smaken.

Bakkers en chocolatiers in hart en nieren

Ons verhaal start met een aantal grondleggers en hun families voor onze iconische merken; Sabri Ülker [oprichter Ülker], Pierre Draps [oprichter Godiva], Alexander Grant [bedenker achter orginele McVities Digestive recept] en Ericus Verkade [oprichter Verkade]. Alle vier zijn zij bakkers en chocolatiers in hart en nieren. Dit vindt je vandaag de dag nog steeds terug in onze organisatie; er is een grote passie voor onze producten. Diep vanbinnen zullen we altijd bakkers en chocolatiers blijven!

We promise happiness

Door samen te werken in veel verschillende landen, zijn we een diverse en wereldwijde organisatie geworden die succes levert in een grote verscheidenheid aan activiteiten en markten. Door onze iconische merken en producten van hoge kwaliteit, werken we elke dag aan onze missie: “We promise happiness to the world with every bite”.

Onze kernwaarden

Maar het is onze cultuur die ons echt uniek maakt. Onze cultuur brengt ons samen als pladisians, onderscheidt ons van onze concurrenten en staat centraal in ons succes. Geïnspireerd door onze oprichters en hun families, hebben we een onderscheidend karakter; een voortdurend ontwikkelende ondernemingsgeest die ons maakt wie we zijn. Dit hebben we omschreven in vijf kernwaarden, die van toepassing zijn op al onze collega’s over de hele wereld;

Purpose led / Doelgericht

Alles wat we doen moet gericht zijn op ons doel. We zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen.

Agile / Wendbaar

Baanbrekende ideeën / innovatie. Wendbaarheid; snel inspelen op veranderende behoeftes van consumenten en klanten

Collaborative / Samenwerken

We bereiken ons doel alleen als we samen werken. Continu op zoek naar win-win situaties.

Resilient / Veerkrachtig

We tonen veerkracht na tegenslagen en we kunnen ons snel weer aanpassen. De successen en fouten gebruiken we om van te leren.

Positive / Positief

We focussen ons op de kansen en mogelijkheden. We nemen een optimistische houding aan en inspireren onszelf en de mensen om ons heen.